III Campeonato de puzzles de Daimiel Battle card editión

BASES DEL CONCURSO

FECHA: 14 de septiembre del 2024
HORARIO: 12:00 CET
LUGAR: Pabellón Ferial de Daimiel, Paseo del Río s/n
Maps: https://maps.app.goo.gl/z8jRLMDr7NWsoL5w8

INSCRIPCIONES: Se realizarán en el formulario de inscripción en la página web www.aepuzz.es, que se abrirán desde el 17/06/2024 a las 19:00h CET hasta el 12/09/2024 a las 19:00h CET.
PRECIO: 80 €, los socios de Aepuzz al corriente de pago y los empadronados en Daimiel tendrán un descuento de 5€ por participante, siendo un máximo de 4 descuentos posibles por equipo.
CUPO: 30 Equipos.

Normas Battle Card Edition

  • Competición por equipos de 8h.
  • Los equipos estarán formados entre 3 y 5 personas, mínimo de inscritos 3 y como máximo 5, como máximo montando puzzles pueden estar 4, la posibilidad de tener un 5º participante es para
    rotar descansos, la carta Neytiri (estar con el 5º participante) y lanzar los ataques.
  • Serán puzzles desde 500 a 1000, además cuando se usen las cartas Venus y Ceres se tendrá que hacer puzzles extra de 500 y 1500.
  • Cada equipo al terminar cada puzzle avisará a un juez y cuando dé el visto bueno uno de los miembros del equipo irá al punto de Control a por el siguiente puzzle, y además obtendrá una carta
    aleatoria que habrá que coger de una urna, la urna estará con sobres y dentro de cada sobre una carta cualquiera, al abrir cada sobre ese miembro enseñará a control la carta obtenida. Si la carta
    no se usa en ese momento la tendrá que guardar el equipo.
  • Las cartas pueden ser para atacar a otros equipos o para defenderse, estará indicado en las mismas mediante color y texto.
  • Los ataques SOLO se pueden hacer a cualquier equipo que esté por encima en la clasificación, la cual estará visible en la sala con un proyector y estará lo más actualizada posible. Cada carta de ataque
    puede ir dirigida al equipo que sea, incluso repetir varios ataques al mismo equipo, siempre y cuando esté por encima en la clasificación pues al equipo que sea.
  • Para realizar un ataque: Un miembro del equipo se lo comunicará a los jueces enseñando la carta y diciendo a qué equipo quiere atacar, tanto el juez como ese miembro del equipo atacante irán a
    la mesa del equipo atacado y se lo comunicarán. En caso de que no tengan cartas escudo para defenderse el ataque será efectivo. En caso de tener carta escudo para defenderse podrán usarla o no, según les convenga estratégicamente. Tanto la carta de ataque como la carta escudo si se usa serán retiradas por el juez tras el ataque.
  • Para usar una carta de defensa: Un miembro del equipo se lo comunicará a los jueces enseñando la carta y ese juez dará el visto bueno.
  • Cualquier carta se puede usar en cualquier momento desde su obtención hasta 10 minutos antes de la finalización de las 8h.
    Durante los últimos 10 minutos no se podrán realizar ataques, esos 10 últimos minutos serán para que los jueces gestionen los ataques.
    En caso de acumulación de ataques que se lancen antes de esos 10 últimos minutos se gestionarán en el orden en el que se han comunicado a los jueces. Si se finaliza algún puzzle en esos últimos
    10 minutos y se obtiene tarjeta de ataque o defensa se podrá usar.
  • Si un equipo termina con cartas de ataque sin usar será penalizado con 100 piezas por cada carta, excepto el primero que no puede usar cartas de ataque.
  • Todos los equipos obtendrán un mínimo de 6 puzzles si no acabasen más.
  • Los 3 equipos que más piezas consigan tener en la clasificación serán los ganadores. Los premios serán:
  • 1º 5 puzzles de 3000 piezas y trofeos
  • 2º 5 puzzles de 2000 piezas y trofeos
  • 3º 5 puzzles de 1000 piezas y trofeos
  • Cualquier modificación de las normas durante el concurso queda a cargo de la organización del evento.

CARTAS
ATAQUE

  • ARES Restar 100 ó 300 ó 500 piezas de la clasificación a otro equipo.
  • CRONOS Dejar a un equipo completo sin tocar el puzzle durante 5 ó 10 ó 15 min.
  • UKKO Dejar a un equipo sin 1 ó 2 miembros durante 10 ó 20 min.
    El representante del equipo atacante será quien diga los miembros del equipo atacado que pararán y no podrán montar puzzle.
    Si un equipo es penalizado con cartas de tiempo (Cronos y Ukko) no podrá ser penalizado con nuevas cartas de penalizado de tiempo mientras que sufre la penalización, una vez pasado ese tiempo ya si podrá ser atacado de nuevo con esas cartas.
  • CERES El próximo puzzle será uno de 1500 y contará como uno de 1500 para la clasificación.
  • THOR Carta Morada Es la carta de ataque más poderosa, el poder será revelado cuando salga esta carta durante la competición.
    DEFENSA
  • ATENEA Sumarse 100 ó 300 ó 500 piezas.
  • NEYTIRI Estar con el 5º miembro en caso de tenerlo durante 15 minutos.
  • VENUS El próximo puzzle será de 500 y contará como uno de 500 para la clasificación.

Esta carta se usará en el momento de la obtención o entremedias de la finalización de un puzzle y el comienzo de otro. Nunca cuando se tiene un puzzle a medias.

  • ESCUDO Rechazar un ataque.
  • 2 cartas de escudo, rechaza un ataque cuando eres atacado y devuelves el ataque al equipo que ataca.
  • AFRODITA Carta Amarilla Es la carta de defensa más poderosa, el poder será revelado cuando salga esta carta durante la competición.
    EJEMPLO DE LAS CARTAS:

PAGO DE INSCRIPCIONES
Tras formalizar la inscripción a través del formulario, verás en pantalla y recibirás también por correo la confirmación de que la solicitud se ha tramitado correctamente. A continuación, dispones de 3 días laborables para hacer el pago de la misma.
FORMA DE PAGO
Por transferencia bancaria, indicando el número de solicitud asignado a cada inscripción, a la siguiente cuenta:

BANCO SABADELL
Titular de la cuenta: Asociación Española de Puzzles (AEPUZZ)
Nº de cuenta: IBAN: ES84 0081 0522 7100 0135 3239
También se puede hacer el pago por paypal a la siguiente dirección:
oliverhl_tdic@yahoo.es
Es muy importante hacer constar el número de la solicitud y el nombre al hacer el pago, para poder identificar el ingreso. Si el ingreso corresponde a varias solicitudes, indicad todos los números
de inscripción.

—-ENGLISH—-
COMPETITION RULES:
DATE: 14th september 2024
SCHEDULE: 12:00 CET
PLACE: Pabellón Ferial de Daimiel, Paseo del Río s/n
Maps: https://maps.app.goo.gl/z8jRLMDr7NWsoL5w8
REGISTRATIONS: They will be made in the registration form on the www.aepuzz.es website, which will be open from 17th june 2024 at 19:00 CET until 12rd september 2024 at 19:00 CET.
PRICE: 80 €, Aepuzz members up to date with payments and the people who lives in Daimiel will have a discount of 5 € per participant, with the máximum of 4 possible discounts per team.
QUOTA: 30 Teams.

Battle Card Edition Rules

  • 8 hours team competition.
  • The teams will be made up of between 3 and 5 people, a minimum of 3 and a maximum of 5 registered, a maximum of 4 when assembling puzzles, the possibility of having a 5th participant is to
  • rotate breaks, the Neytiri card (be with the 5th participant) and
  • launch attacks.
  • Will be puzzles from 500 to 1000, also when the Venus and Ceres cards are used you will have to do extra puzzles of 500 and 1500.
  • Each team, upon finishing each puzzle, will notify a judge and when the judge gives the go-ahead, one of the team members will go to the Control point for the next puzzle, and will also obtain a
    random card that will have to be taken from an urn. The urn will be with envelopes and inside each envelope one card, when opening each envelope that member will show control the card obtained. If
    the card is not used at that time, the team will have to save it.
  • The cards can be to attack other teams or to defend themselves, it will be indicated on them by color and text.
  • Attacks can ONLY be made to any team that is higher in the leaderboard, which will be visible in the room with a projector and will be as updated as possible. Each attack card can be directed to
    any team, even repeating several attacks on the same team, as long as it is higher in the classification than the team.
  • To launch an attack: A member of the team will inform the judges by showing the card and saying which team they want to attack.
    Both (the judge and that member of the attacking team) will go to the table of the attacked team and tell them. If they do not have shield cards to defend themselves the attack will be effective. If you have a shield card to defend yourself, you can use it or not, depending on what suits you strategically. The attack card and the shield card, if used, will be removed by the judge after the attack.
  • To use a defense card: A member of the team will inform the judges by showing the card and that judge will give the go-ahead.
  • Any card can be used at any time from when it is obtained until 10 minutes before the end of 8 h. During the last 10 minutes no attacks can be made, those last 10 minutes will be for the judges to manage the attacks. In the situation of an accumulation of attacks that are launched before those last 10 minutes, they will be managed in the order in which they have been communicated to the judges. If a puzzle is completed in those last 10 minutes and an attack or
  • defense card is obtained, it can be used.
  • If a team ends up with unused attack cards, they will be penalized 100 pieces for each card, except for the first team that cannot use attack cards.
  • All teams will get a minimum of 6 puzzles if they don’t finish more.
  • The 3 teams that can have the most pieces in the leaderboard will be the winners. The awards will be:
    1st place 5 puzzles of 3000 pieces and trophies
    2nd place 5 puzzles of 2000 pieces and trophies
    3rd place 5 puzzles of 1000 pieces and trophies
  • Any modification of the rules during the contest is the responsibility of the event organization.
    CARDS
    ATTACK
  • ARES Delete 100 or 300 or 500 pieces from the classification to another team.
  • CHRONOS Leave an entire team without touching the puzzle for 5 or 10 or 15 min.
  • UKKO Leaving a team without 1 or 2 members for 10 or 20 min.
    The representative of the attacking team will be the one to tell the members of the attacked team that they will stop and will not be able to doing puzzle.
    If a team is penalized with time cards (Cronos and Ukko) it cannot be penalized with new time penalty cards while it suffers the penalty, once that time has passed it can be attacked again with
    those cards.
  • CERES The next puzzle will be one of 1500 and will count as one of 1500 for the classification.
  • THOR Purple Card It is the most powerful attack card, the power will be revealed when this card comes out during the competition.
    DEFEND
  • ATHENA Add himself 100 or 300 or 500 pieces.
  • NEYTIRI Be with the 5th member if you have him for 15 minutes.
  • VENUS The next puzzle will be 500 pieces and will count as one of 500 for the classification.
    This card will be used at the time of obtaining it or between the completion of a puzzle and the beginning of another. Never when you are doing a puzzle halfway.
  • SHIELD Reject an attack.
  • 2 shield cards, reject an attack when you are attacked and return the attack to the attacking team.
  • APHRODITE Yellow Card It is the most powerful defense card, the power will be revealed when this card comes out during the competition.
    EXAMPLE OF CARDS:

REGISTRATION PAYMENT
After formalizing the registration through the form, you will see on the screen and also receive by email confirmation that the application has been processed correctly. Next, you have 3 business days to make the payment.
WAY TO PAY
By bank transfer, indicating the application number assigned to each registration, to the following account:
SABADELL BANK
Account holder: Asociación Española de Puzzles (AEPUZZ)
Account number: IBAN: ES84 0081 0522 7100 0135 3239
You can also make payment by paypal to the following address:
oliverhl_tdic@yahoo.es
It is very important to state the application number and name when making the payment, in order to identify the income. If the entry corresponds to several requests, indicate all the reservation
numbers.

Transportation recommendations to get to Daimiel:
From Madrid Airport to Daimiel the most recommended transport are by train, blablacar, or car rental. I detail them one by one, but from now I tell you that the MOST recommendable transport is the
option of renting a car.
-Train: Tickets are on sale on this website
https://www.renfe.com/es/en
Madrid and Daimiel do not have a direct connection, you need 2 trains, from the Airport you have to go to the Atocha station in Madrid, and from Atocha to Ciudad Real, then another Ciudad Real-Daimiel train.
-Blablacar: https://www.blablacar.es is a service for car sharing with other drivers who share trips. There is a direct travel connection

between Madrid-Daimiel and with many schedules, users usually schedule trips a few days before the date.
-Car rental: https://www.pepecar.com/en-GB/
WITHOUT A DOUBT IT IS THE OPTION THAT I MOST RECOMMEND,
you can take the car at the time you arrive at the airport, and in 2 hours you will be in Daimiel, in addition the car will help you to go to the World Championship in Valladolid and then when the World
Championchip ends return to Madrid airport. A large car for 5 people plus luggage (which would be a 7-seat car) would cost about €600 for 10 days, and you would not depend on trains or schedules or
taxis or anything.
If you are from the EU you only need your own driving license from your country to rent the car, if you are from outside the EU in addition to the driving license from your country you need the international driving license, which you obtain on the driving website from your country, it usually costs around $10 depending on the country.
ACCOMMODATIONS IN DAIMIEL:

  • Hotel Doña Manuela, is the closest hotel to the Pabellón Ferial, you can go even walk
    https://www.booking.com/hotel/es/dona-manuela.es.html
  • Hotel Daymiel, close to the Pabellón Ferial, located in an industrial area, but on weekends it is quiet and noise-free.
    https://www.booking.com/hotel/es/daymiel.es.html
  • Virgen de las Cruces Apartment
    https://www.booking.com/hotel/es/virgen-de-las-cruces.es.html
  • Hotel Las Tablas, located in the downtown of Daimiel
    https://www.booking.com/hotel/es/las-tablas-daimiel1.es.html
    If you go in group, the best option for price is this apartment:
  • Motilla del Azuer Apartment, up to 7 people

https://www.booking.com/hotel/es/apartamento-motilla-del-azuer-daimiel-bajo-con-piscina.es.html